Ako som  písal v predchádzajúcej časti v množstve jedla som sa neobmedzoval. Po mesačnej sumarizácii som videl čísla ktoré prekvapili aj mňa. Za mesiac som skonzumoval asi 100 vajec, 3 – 4 kg slaniny, 4 – 5 kg šunky a salámy, asi 2 kg rýb, mäso si netrúfam odhadnúť a kopec zeleniny. Aj napriek tomu som za mesiac schudol 4 kilá. Už dávno viem, že všeobecne zaužívaný názor, že tuky sú zlé a mali by sa konzumovať minimálne je nesprávny. Som rád, že môžem poskytnúť dôkaz na vlastnom tele a vyvrátiť toto tvrdenie. Priberá sa zo sacharidov! Pridávané sú takmer všade a preto je ich bežná denná dávka vysoko prekračovaná a ľudia si často vôbec neuvedomujú aký zásadný vplyv to má na ich hmotnosť a zdravie. Pozrite si etiketu na ľubovoľných výrobkoch čo máte bežne doma a sami sa presvedčte, že v zložení je buď cukor, glukózovo – fruktózový sirup, škrob –  to všetko sú sacharidy.

vegetable-transparentPatrím medzi hŕstku ľudí ktorí chodia dobrovoľne darovať krv. Pred odberom Vám zoberú vzorku na kontrolu či je krvný obraz v poriadku až potom nasleduje samotný odber. Po odbere krv ďalej testujú a v prípade, že našli v krvi problém Vás kontaktujú. Mne sama doktorka pri odbere povedala, že môj krvný obraz je vynikajúci. A to pri zložení jedálnička ako opisujem vyššie.

Keď som v prvom týždni pociťoval skoro stále hlad rozmýšľal som ako budem cvičiť, myslel som, že ma to bude obmedzovať. Opak je pravdou. Cvičil som  bez problémov, dokonca môžem povedať, že som zvládol viac. Bolo to spôsobené tým, že som mierne schudol a svaly mali zároveň dostatočný prísun bielkovín. Preto som s ľahkosťou zvládol aj silovo náročnejšie cvičenia s ktorými som sa pred tým trápil. Dostavil sa aj príjemný vedľajší efekt výraznejšie tvarovaného svalstva lahodiaceho mojej partnerke.

Konečne nastal posledný deň prísnej úpravy jedálnička. Tu som pocítil silný efekt zakázaného ovocia. Kým som mal upravený jedálniček a sacharidy úplne vylúčené mal som chuť na všetko čo som nemohol mať. V obchode mi tiekli sliny keď som cítil vôňu pečiva, videl čokolády, mal som veľkú chuť na hamburger, sushi a ďalších 1000 jedál. Ako náhle skončila diéta a mohol som si dať čokoľvek na čo som mal chuť zrazu ma to nelákalo. Zaujímavé ako sa s nami hlava pohráva. A nie len v tomto prípade.

Za príkladný mesiac dodržiavania nastavenej stravy som si doprial palacinky ktoré milujem. Priateľka mi ich s láskou pripravila a ja som ich s veľkou chuťou zjedol. Čo sa stalo o dve hodiny? Každý to pozná. Po dobrom obede prichádza skôr či neskôr starý známy útlm. Ja som sa po tých palacinkách cítil ako omámený a driemalo sa mi. Čo sa to stalo? Lahodných sladkých palaciniek som sa najedol do sýta. Múka, cukor, granko (samé sacharidy) spôsobili, že v krvi sa mi výrazne zvýšila hladina cukru. Telo na to reagovalo vylúčením inzulínu a ten zabezpečil presun cukru z krvi do buniek. Výrazný pokles hladiny cukru v krvi spôsobuje útlm, malátnosť, ospalosť a samozrejme potrebu znovu jesť, doplniť cukor v krvi. Človek znovu niečo zje, aspoň niečo malé na energiu (sladkosť po obede) a kolobeh sa opakuje. To je jeden z dôvodov prečo sa všade pridáva cukor, glukózovo – fruktózový cukor, … Aby ste jedli viac, kupovali viac, priberali a k tomu sa nabaľujú ďalšie problémy ktoré do budúcna bude treba riešiť.

Tomu sa dá s ľahkosťou predchádzať a rád Vám dám tipy ako na to.

Tešíme sa na Vašu návštevu u nás v KAIROS CENTRE.

 

Ing. Milan SivokAutor: Milan Sivok

Recent Posts